ادب جو

می نویسم تا بمانم ...

ادب جو

می نویسم تا بمانم ...


طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

همین کسی که هستم

چهارشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۵۸ ب.ظ




شاید اگر کمی کمتر اشتباه کرده بودم

میشد که دیگر اینجا نـنـشسته باشم و

این کلماتِ با هم غریبه را تایپ نکنم


درواقع حتی میشد

به آن جایی رسیده باشم که زمانی هدفم میدانستم و

همان آدمی باشم که

زمانی ایدهآلم بود


اما آنوقت دیگر

چه  سودی داشت برای آدمی که

دارد این کلماتِ باهم غریبه را تایپ می‎کند و

به جایی رسیده که خیلی فاصله دارد با جایی که باید می‎بود


او که چه خوب و چه بد

وجود دارد و زندگی می‎کند

او که خودِ من است...تنها خودی که وجود دارد

خودی که از سلسله حوادث مختلف گذشته و

به بودن و وجود داشتن در این لحظه رسیده


بله این منم....

هستم

و آنچه مرا به اینجا رسانده

و به بودنم در این لحظه واقعیت بخشیده

سلسله تصمیماتِ "منِ" دیگری است،در گذشته

که چه درست و چه اشتباه

مسیرِ منجر به وجود داشتنم را ساخته‎اند تا به اکنون 


چه کاری است که غصه‎ی نبودن کسی را بخورم

که اگر می‎بود

"من" دیگر نبودم


شاید بهتر همین است که

"بودن"ِ خودم را محکم بچسبم و

با تمام توان کاری کنم که

این "من"ِ جدید

بهتر از هر "من"ِ دیگری

برسد به جاهایی که دلش میخواهد



 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

پی نوشت:


بعد از نوشتن این پست ،یه جورایی یاد اون صحنه فیلم "هامون" افتادم که حمید هامون (با بازی ماندگار زنده یاد خسرو شکیبایی)  به مهشید می‎گه:


تو میخوای من اونی باشم که واقعا تو می خوای من باشم؟

اگه من اونی باشم که تو می خوای، پس دیگه من، من نیست. یعنی من "خودم" نیستم.


نظرات  (۴)

۱۶ دی ۹۴ ، ۲۲:۳۵ بانو ف تک نقطه
آفرین به قسمت آخر متن :) 
پاسخ:
:) ممنون
۱۷ دی ۹۴ ، ۰۴:۴۷ ابوالفضل ...
آره شباهت ناگزیری داشت...
پاسخ:

:) توفیق اجباری شد

مطلب عمیق و زیبایی بود
درود بر این ذهن هوشیار
پاسخ:
سپاس...لطف شماست
درود بر شما...واقعا'' از خوندن این متن لذت بردم!!!
"هستم اگر میروم...گر نروم نیستم''

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">